Wednesday, March 30, 2011

kadang2

Kadang-kadang aku tertanya-tanya. Senang sungguh yea korang nie. Bile korang tidak sukekan sesorg seperti aku, blok FB. Tak layan aku dan wat mcm tak knl jeee. Kalau lah aku ade perasaan mcm tu kan senang. Bile aku knl sesorg, aku dah anggap dia nie kawan aku dah. dan aku sygkan kawan2 aku. aku xde awek utk di sayangi, sb tu aku syg kan semua kawan2 aku. Cube bayangkan org yg korang syg sbg kawan nie benci kt korang. Sedih tau x. Mungkin semua org bpendapat yg kite nie hidup sb diri kite sendiri. Tp bg aku, aku hidup sb kawan2 aku. Macam mn aku nk meneruskan hidup klu ade di antara kawan2 aku nie benci kt aku. Aku x harap pon sape2 kesian kt aku. Aku x harap pon sape2 bace bende nie. Tapi lame ke lamaan aku dah makin teruk. PSM dah lame tinggal. Tmpt LI x dpt lg. Tiap2 mlm teringt kan diaorg. Mcm aku nie bcinta ngan diaorg lak. Hilang nye seorg kawan mcm hilang nye seseorg yg kite syg. Adoi. Aku dah cuba x nk fikir kan sgt tp entah la. Aku bharap btol diaorg layan aku mcm dulu. layan mcm kawan2 yg lain.
Kadang-kadang aku tgk org lain..ok jeee. Mcm roomate aku nie. Kawan bsepah. Semua layan dia n dia pon layan semua. Tapi aku nie mcm xde kawan jeee. Klu nk ckp dlm sehari tu, x pernah ade sape2 yg chat ngan aku tnye chat ke x. dah makan ke ape ker? padahal, aku sibuk dok arie2 chat ngan org tnye semua tuuu. tp diaorg x pernah nk tnye blik. Bile aku try crie kawan2 baru, diaorang pikir bukan2 lak. Bukan nk mharap ape2 kan tapi bile aku tnye, marah. Mmg hak diaorg nk tnye n chat ngan aku tapi klu aku x tegur. Nk ker diaorg tegur aku. Klu mcm nie laa....mmg x kan tegur langsung laaa.
Kadang-kadang pernah gak aku tpikir yg kiteorang x patut knl lg bagus laa. sb bile knl ade masalah. bile aku nk bwk bbincang, xnk. mcm mn maslah nk selesai klu x di bawa bbincang.
Aku ade wat formula sendiri mcm mn nk ukur ego seseorg. Ego di ukur dgn bape byk kalu seseorg tu meminta maaf. Bile blaku sesuatu konflik, org yg mule2 mintak maaf ade lah org yg xde ego. Dan bile sesorg yg menerima maaf org tp x mintak maaf blik, adelah org yg ego. Aku byk kali wat dan kebanyakan atau aku boleh ckp semua konflik yg blaku sblom nie....bile aku mintak maaf. diaorg senyap jee. anggap aku sorg yg bsalah dan diaorg btol.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...