Tuesday, March 29, 2011

konflik 3

Entah la. tak tahu mcm mn nk mule kan crite. biar aku mule crite mcm mn aku knl dia. Dlm ptengahan tahun lepas aku knl dia. yeala same2 supervisor ngan aku utk PSM. Aku x knl dia sgt, dia lg la x knl aku. Aku tertarik nk bkawan ngan dia. sekadar bkawan. Tp biasa lah, aku bab2 nie, kurang cikit. Aku pon x ingt mcm mn tp kami xde lah tegur sgt2 pon. sehingga masuk tahun 2011. kami same2 menyiapkan projek PSM masing2. So aku tertarik bkenalan ngan dia sambil btanye hal PSM. Pada mule nye dia ok jeee. Seseorg yg aku rase boleh mjadi kawan yg baik. Bg mgenal lebih rapat, aku sengaja btanye soalan yg agak peribadi. yeala, klu dia nk bgtau ke xnk, aku x kisah pon. dia pon crite mcm biase lah.  Di sini lah bmulanye silap aku yg ptama. Dlm mcarie seorg sahabat, tak sangka dia tpikir bahawa aku nk mgorat dia. serius aku x tahu dari mule2 lg.  Aku start jarang msg dia gune ovo. sb aku agak sibuk laaa.
Dan baru2 nie, aku sekelas dlm satu subject. dan subject itu ade asgmnt utk mjalankan satu seminar. sblom seminar, kami wat la meeting bramai-ramai. dan aku wat mcm biase lah. selepas 2 3 kali meeting. seorg dr kawan aku tegur. knp bile meeting, dia yg aku maksudkan mule2 tadi, mcm masam jeee bile aku ade. Dan bile bcakap ngan aku, dia mcm x pandang jeee. aku x perasan sgt, tp lepas tu br aku perasan. ia menjadi tanda tnye knp dia wat mcm tuuu. aku ade wat salah ker?
lepas itu, selaku ketua makanan, dia di tugaskan utk order makanan peserta. Tp x dpt kerana blaku sedikit masalah. Ketua program mintak aku tolong dia. So aku tolong order. Start kat sini lah, ape saje aku wat semua dia naik angin. nk marah nk carie gaduh. Bile aku ubah menu sikit, ubah bilangan, dia marah. ckp dia ketua makanan, dia yg decide semua tuuu. dia mintak tolong aku tempah jeee. Ok lah..fine. Aku ikut.
then bile masa hari kejadian, makanan lambat sampai, dia marah aku. suruh aku follow up cafe yg tempah makanan. Mayb mase tu kafe ade masalah. dia la nk marah2. Lagi pon aku x tahu yg dia set mase cth pg kol 8, nk makanan tu ade depan mata. biase nye, klu tempah makanan, program makan kol 8, kite tempah 7.30. br btol. tp dia nk aku asume sendiri. mane lah aku tahu kan. bile sblom nie aku nk try masuk campur, x bagi. bile ade masalah. tunding jari kt aku lak. aku x marah sgt, cume dia mcm x pandai nk kawal situasi. Aku plak, bile aku tau ade org x suke kt aku, kutuk2 aku, aku mule lah xde semangat nk tolong dia.
Aku x pandai nk bcerite, x mcm dia. org utara kan. mulut lg laju dr otak. bile program abis, dia wat pasal lg ngan kafe. yg tu aku xnk crite. sensitif. bile ade masalah, aku lah yg kene. sb aku yg deal ngan kafe tuu. bukan dia. aku marah sb aku nie org tgh. tp dia marah aku blik. pendek kate, dia nk mintk maaf blik ngan kafe tu nti. ok fine. aku suruh dia mintak maaf n selesai kan semua bayaran n invois. dia janji nk bersih kan name aku. Program sabtu. Dia janji nk jumpe kafe arie ahad. Tp isnin aku gie kafe, kafe ckp xde sape yg jumpe. AIK? bile aku msg gune ovo dia utk tnye. x balas lak. dan skrg nie, dia dah blok FB aku. hmmmm........kan sini skali lg aku mintak maaf kt dia. harap dia maafkan ape jua kesalahan aku...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...